Co znajduje się na liście Superfoods?

Kontrowersje wokół zdrowej żywności

Superfoods to w wolnym tłumaczeniu superżywność. Chociaż termin nie jest jednoznaczny i w wielu kręgach produkty znajdujące się na liście superfoods są kwestionowane, a interpretacja samej idei odmienna, to jedno jest pewne – chodzi przede wszystkim o zdrowie. Termin superfoods pojawił się mniej więcej pod koniec lat dziewięćdziesiątych i bardzo szybko zyskał miano niezłego terminu marketingowego. Zamiar pomysłodawcy był jednak zgoła odmienny. Chodziło przede wszystkim o to, aby stworzyć grupę naturalnych i nieprzetwarzanych produktów, które mają niezwykłe właściwości zdrowotne oraz lecznicze. Nowoczesne metody badania poszczególnych produktów i możliwość rozłożenia ich na czynniki pierwsze sprawiają, że bez problemu można określić zawartość wszelkich składników odżywczych. Lista superfoods przeznaczona jest dla produktów, które wyróżniają się na tle innych pod względem wysokiej zawartości witamin, aminokwasów, minerałów i enzymów. To także produkty, którym ze względu na swój skład udowodniono umiejętność zapobiegania pewnym chorobom i dolegliwościom, począwszy od wysokiego poziomu cholesterolu, a skończywszy na poważnych chorobach nowotworowych. Obecnie termin bardzo często jest stosowany na wyrost i tylko po to, aby zachęcić ludzi do kupowania konkretnych produktów. Gdzie wobec tego szukać superżywności i czy warto na niej polegać?

Halloweenowa dekoracja na liście superfoods

Wbrew pozorom lista superfoods zawiera sporo produktów, które są powszechnie dostępne, a ich zdobycie nie wiąże się z czasochłonnymi poszukiwaniami, a co gorsza – niemożnością zdobycia. Wiele zdrowotnych produktów znajdziemy w lokalnym sklepie z warzywami i owocami. Warto wiedzieć, które z nich mają największe możliwości w kwestii utrzymania dobrego zdrowia, a także uzupełniwszy wiedzę, wdrożyć poszczególne produkty do naszej codziennej diety. Dynia to warzywo z wyjątkowo dużą zawartością beta-karotenu. Już to powoduje, że warto się z nią na stałe zaprzyjaźnić, ponieważ beta-karoten ma cudowny wpływ na nasz wzrok oraz wygląd skóry. Wiele diet uznaje beta-karoten w formie tabletek, które można kupić w aptece, ale zwolennicy zdrowego odżywiania się, z pewnością z większą przyjemnością zaczerpną do naturalnych źródeł, które są po prostu o niebo przyjemniejszą wersją aplikowania sobie tego związku z grupy karetenoidów. Dynia uważana jest również za jedno z tych warzyw, które pomagają uniknąć zachorowania na nowotwory, działa przeciwzapalnie i w dodatku umiejętnie wzmacnia nasz układ odpornościowy. Osoby, które mają w planach skuteczne, aczkolwiek zdrowe odchudzanie, szczególnie powinny przekonać się do dyni. Warzywo to jest bowiem zadziwiająco niskokaloryczne, przy czym dostarcza dużą ilość potrzebnego błonnika i jest bardzo sycące. Trzeba przyznać, że dieta uzupełniona o dynię w postaci przepysznego kremu z odrobiną pomarańczy, to dieta, którą przejdziemy z uśmiechem na twarzy.

Zobacz także:  Skarbnica idealnego zdrowia - zioła!

Superprzekąska na liście superżywności – żurawina

Owoce żurawiny to kolejny produkt na zdrowej liście, który zasługuje na chwilę uwagi oraz honorowe miejsce w naszej kuchni. Te niezwykłe owoce, które niejednokrotnie lądują w naszych deserach, sałatkach, domowej roboty pasztetach, mają wręcz zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Niezależnie od tego, czy lubimy jeść owoce czy nie, należą one do tej grupy owoców, która nawet sceptykom nie nastręcza zbytnich problemów. Jedną z powszechniejszych form żurawiny są jej wysuszone owoce, które mogą pełnić funkcję małej przekąski między głównymi posiłkami w diecie zbilansowanej. Żurawina do cenne źródło takich witamin jak witamina C, witamina B6, niacyna, kwas foliowy czy witamina A. Jest również dostawcą wielu cennych i niezbędnych do poprawnego funkcjonowania minerałów. Naukowcy uważają, że owoce żurawiny mają spory wpływ na leczenie wrzodów żołądka, a należy zauważyć, że w Polsce dosyć duży odsetek ludzi cierpi na tą dolegliwość. Dowiedziono również, że dieta, w której nie brakuje żurawiny może znacząco przyczynić się do poprawy kondycji naszego serca lub istotnie wyhamować postępującą już chorobę. Lekarze są również zgodni co do tego, że substancje znajdujące się w tych owocach likwidują konkretne bakterie, które najczęściej atakują jamę ustną i w związku z tym, redukują ryzyko pojawienia się wszelkiego rodzaju chorób stomatologicznych. Wielu dietetyków na całym świecie próbuje przekonać swoich klientów do żurawiny i uświadomić im właściwości tych niezwykłych owoców.

Zobacz także:  Wegetarianizm - diety, z których można czerpać garściami

Skuteczne odchudzanie z grejpfrutem

Skuteczne odchudzanie to uwzględnienie własnych potrzeb i zadbanie o to, by w trakcie diety nie zabrakło nam żadnego potrzebnego składnika. Wszelkie niedobory natychmiast odczujemy, dlatego odchudzać się warto, ale tylko mądrze i po konsultacjach z dietetykiem. Wielu z nich zaleca, aby rezygnować ze słodzonych napojów, co jest dosyć oczywistym posunięciem. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy nie jesteśmy przyzwyczajeni do picia czystej wody? Sięgnijmy po sok z grejpfruta! Grejpfruty to owoce, które już dawno zostały wpisane na listę superfoods i właściwie nie należy się temu dziwić. Witamina C, beta-karoten, witamina B oraz potas. To konkretne argumenty, które przemawiają za tym, aby grejpfrut stał się jednym z naszych ulubionych owoców. Dodajmy do tego fakt, że jest niezwykle niskokaloryczny i solidnie przyspieszają procesy metabolizmu. Z tego właśnie powodu grejpfruty pojawiają się w wielu dietach. Podobnie jak inne owoce wyposażone we flawonoidy, grejpfrut wykazuje właściwości antybakteryjne i antynowotworowe. Jest jednym z głównych składników diet oczyszczających ze względu na charakterystyczną gorzką białą skórkę, a właściwie narynginę, która się w niej znajduje.

Zobacz także:  Istota dobrego i skutecznego odchudzania

Comments are closed.