Sposoby na zdrowsze odżywianie dla zabieganych

Często chcąc rozpocząć swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem natrafiamy na mur w postaci braku czasu. Przeglądając internet w poszukiwaniu informacji na ten temat, a zwłaszcza blogi osób polecających poprawę swojego stylu żywienia, jesteśmy przekonani, że nie jesteśmy w stanie na dłuższą metę stosować się do takiego życia. Dzieje się tak dlatego, że zazwyczaj widzimy rady w postaci gotowania wieloskładnikowych dań, czytania składów, a to kojarzy nam się z poświęcaniem ogromu czasu nie tylko na wykonywanie tych czynności, ale również na wcześniejsze zwiększanie wiedzy na ten temat. Wydaje nam się, że nie jesteśmy w stanie się do tego stosować, więc nie ma sensu robić cokolwiek w tym kierunku. Tymczasem, jesteśmy w stanie podjąć wiele kroków, które umożliwią nam bycie zdrowszym, bez poświęcania godzin na przygotowanie jedzenia.

Brak czasu uniemożliwia zdrowe odżywianie?

Zdecydowanie nie. Co prawda nie ułatwia też tego zadania, zwłaszcza, że wiele produktów w sklepach nie jest zbyt dobrej jakości, zwłaszcza jeżeli chodzi o gotowe dania. Istnieje jednak kilka rzeczy, które mogą nam w tym pomóc.

• Zainwestuj w blender
To często niedoceniana maszyna, a wielka szkoda. To niepozorne urządzenie umożliwi nam dostarczenie do naszego ciała wielu niezbędnych składników odżywczych już w kilka chwil. Wystarczy pamiętać o codziennym tworzeniu koktajli z jego pomocą, aby wprowadzić do swojej diety więcej warzyw i owoców. Warto również dorzucać do nich ziarna lub orzechy. Tak właściwie możemy łączyć cokolwiek nam się wymarzy, ale aby mieć pewność, że będzie nam to smakować powinniśmy korzystać z przepisów. Dobrym rozwiązaniem jest również spojrzenie na składniki dodawane przez restauracje, które zajmują się sprzedażą takich napojów. Ulubione połączenia warto zapisać w małym notatniku, który postawimy obok tego urządzenia tak, aby w szybki sposób móc przypomnieć sobie potrzebne składniki na ulubiony koktajl. Dbajmy też o to, aby zawsze posiadać różnorodne warzywa i owoce, dzięki którym w każdej chwili będziemy mogli skomponować napój.

Zobacz także:  Rola wody w odchudzaniu

• Nie obawiaj się bycia niedoskonałym
Częstym podejściem widocznym nie tylko u ludzi chcących zmienić swoje nawyki żywieniowe na lepsze, ale także chcących wyrzeźbić swoją sylwetkę lub być w czymś dobrym jest to, że boją się oni być niedoskonali. Wyznają zasadę wszystko albo nic. Jeżeli chcą nauczyć się malować to od razu oczekują, że ich obrazy będą piękne. Szybko zniechęcają się do ćwiczeń fizycznych przy braku widocznych efektów. Tak samo postępują z dietą. Rezygnują z jakichkolwiek zmian jeżeli nie są w stanie wprowadzić wszystkich. Jeżeli ten opis charakteryzuje też ciebie to najwyższa pora zaakceptować fakt, że nie jesteśmy idealni, ale każda, nawet najmniejsza zmiana nas do tego przybliża. Uważasz, że nic nie da jedzenie większej ilości warzyw jeżeli nie ograniczasz spożycia cukrów? Albo twoje wysiłki w przygotowanie posiłku w wolny dzień idą na marne, jeżeli w inne kupisz gotowe dania? Cóż, mylisz się. Każda zmiana sprawia, że kolejne będą łatwiejsze do wprowadzenia. Zalecanym jest wręcz powolne wprowadzanie zdrowszych zamienników, aby organizm mógł się przyzwyczaić do zmian. Po dłuższym okresie wprowadzania małych zmian w żywieniu zauważysz, że razem urosły one do naprawdę dużych rozmiarów i to bez zaangażowania!

Zobacz także:  Najprostszy sposób na kontolowanie wagi - liczenie kalorii

• Rób większe porcje posiłków
Jeżeli już znajdujesz czas na gotowanie postaraj się przygotować większą ilość pożywienia. To doskonały sposób na zaplanowanie posiłków na kolejne dni. Nie obawiaj się też mrożenia przygotowanych dań. Dodatkowo, powinieneś pomyśleć o zdrowszym odżywianiu się w pracy. Mało kto ma czas przygotowywać posiłki przed pracą, dlatego najlepiej jest zaopatrzyć się w różnej wielkości pojemniki i zaplanować pożywienie już dzień wcześniej. Nie muszą być to wyszukane dania. Może być to szybka sałatka ze szpinakiem, pomidorkami i serem, pokrojone na części warzywa do chrupania albo jogurt z owocami w osobnym pojemniku. Zminimalizuje to jednak ryzyko wystąpienia sytuacji, w którym będziemy zmuszeni zakupić po drodze do pracy niezdrową przekąskę.

• Znajdź sobie miejsca ze zdrowymi posiłkami
Jeżeli często nie masz ochoty robić zakupów, aby następnie przygotowywać z nich samodzielnie posiłki i w związku z tym decydujesz się na zamawianie jedzenia na wynos poświęć wolną chwilę na znalezienie w twojej okolicy restauracji godnych uwagi tak, abyś pamiętał o nich w chwili, gdy szybko będziesz chciał coś zamówić. Dobrze też będzie, jeżeli zainteresujesz się tym, jakie produkty w twoich ulubionych marketach są zdrowsze. Idealnym sposobem na zaznajomienie się z tą tematyką jest zaobserwowanie grup na Facebooku, które są poświęcone polecaniu sobie zdrowych produktów. Możesz zaobserwować grupy, których członkowie dodają znalezione przez siebie okazje w sklepach. W ten sposób nawet pobieżnie przeglądając tablicę zaczniesz zwracać większą uwagę na dane produkty oraz stopniowo uzyskasz wiedze na temat ich wyboru.

Zobacz także:  Walka z bezsennością - rola odpowiedniej diety

• Dbaj o zaopatrzenie lodówki
Staraj się do dopuszczać do sytuacji, w których będziesz chciał coś zjeść, ale lodówka będzie świecić pustkami. To po pierwsze najgorszy czas na udanie się do sklepu, ponieważ wtedy kupujemy więcej oraz nie planujemy tego co mamy zamiar zakupić. W rezultacie wychodzimy z rzeczami wysokokalorycznymi i sprawdzonymi wcześniej rozwiązaniami, a jeśli do tej pory nie wykształciliśmy w sobie umiejętności podejmowania zdrowszych wyborów – wyjdziemy z produktami, które nie będą służyć naszemu zdrowiu. Po drugie, z większym prawdopodobieństwem zdecydujemy się na skorzystanie z jedzenia na dowóz. O ile prościej by było, gdybyśmy mieli kilka zdrowych produktów w lodówce…

• Nie kupuj produktów, których nie wiesz jak używać
Chcąc zdrowiej się odżywiać często zaopatrujemy się w masę produktów, których do tej pory nie było w naszych szafkach. Nagle stwierdzamy, że kupujemy soczewicę albo groch, a potem leżą nietknięte, ponieważ nie wiemy jak je przygotować, a poza tym przecież nie mamy na to czasu. Zamiast tego postaraj się stopniowo wprowadzać zdrowsze zamienniki, ale nie oznacza to, że nagle większość jedzonych do tej pory jest zła. Skup się bardziej na tym, aby wybierać lepsze jakościowo serki do kanapek, kupować więcej warzyw i owoców lub wodę zamiast coli. Zapamiętaj – na wszystko przyjdzie odpowiedni czas!

Comments are closed.