W którym panstwie jest najzdrowiej?

Co wpływa na ogólne zdrowie danego państwa?

Coroczne rankingi dotyczące wskazania najzdrowszych państw na świecie dowodzi, że to mieszkańcy Hiszpanii, Włoch, Norwegii oraz Islandii cieszą się największym zdrowiem. W trakcie badań brane są pod uwagę różne czynniki, , również te dotyczące stosowania używek oraz diety żywieniowej, która ma wpływ na ogólny stan zdrowia mieszkańców danego państwa.
Już niejednokrotnie Hiszpania i Włochy zajmowały podium w rankingu Bloomberga, który co roku wyłania kraje cieszące się najlepszym zdrowiem. Według wielu uczonych taki stan rzeczy utrzymuje się w przypadku obu państw że względu na styl życia jako całokształt. Tendencje do spożywania mocnego alkoholu są w tych krajach o wiele mniejsze niż w innych państwach europejskich. Ponadto, oba narody przywiązują ogromną wagę do odpoczynku! Tak zwane włoskie „dolce far niente”, czyli „słodkie nieróbstwo” odzwierciedla poniekąd postawę Włochów oraz szacunek dla chwil l, które totalnie nie są związane z pracą. Odpoczynek dla ciała i duszy to wysoko ceniona wartość w krajach śródziemnomorskich. Takie wrodzone podejście sprawia, że zarówno Włosi, jak i Hiszpanie nie muszą się tej umiejętności uczyć od nowa. W przeciwieństwie do swoich sąsiadów i innych państw europejskich. Szybkie tempo, które sami sobie narzucamy, obawa o zawodowe jutro, gonitwa i chęć bycia najlepszym sprawiają, że sami pozbywamy się prawa do zasłużonego odpoczynku. Badania wykazują, że wielu ludzi nawet na dwutygodniowy urlop zabiera ze sobą laptopa i organizer, umożliwiając sobie pracę zdalną. Tym sposobem doprowadzamy do sytuacji, w której napięcie związane z pracą i obowiązkami towarzyszą nam nawet wtedy, gdy uciekniemy przed nimi w najdalszy i najbardziej uroczy zakątek świata.

Zobacz także:  Moc orzechów i nie tylko w trakcie diety

Dieta śródziemnomorska i jej niezaprzeczalne zalety

Końskie zdrowie Hiszpanów i Włochów to także zasługa odpowiedniej diety, która w ich przypadku została uwarunkowana naturalnie poprzez położenie geograficzne oraz dostęp do morza. Dieta śródziemnomorska zalecana jest jednak również na pozostałych szerokościach geograficznych, ponieważ uznano, że jest jedną z najzdrowszych diet na świecie, a w dodatku pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Podstawą diety śródziemnomorskiej są surowe warzywa, owoce oraz ryby. Taki model żywienia został podyktowany przez naturę, ale stał się głęboko cenionym wzorem do naśladowania dostarczającym organizmowi wszystkiego, co niezbędne, w tym moc prawdziwego zdrowia. Dogłębna analiza diety śródziemnomorskiej przyczyniła się do powstania śródziemnomorskiej piramidy żywieniowej. Dieta znana jest od tysiącleci, ponieważ bazuje wyłącznie na dostępnych w tamtym regionie produktach. Obfitość świeżych ryb to kolejna zaletą diety śródziemnomorskiej, ponieważ ryby to cenne źródło kwasu Omega 3. Warzywa i owce w ogromnych ilościach dostarczają witamin niemal wszystkich grup, a makaron stanowi źródło potrzebnych węglowodanów oraz błonnika. Spożywanie produktów pierwszej jakości, często z lokalnych hodowli to gwarancja na pyszną i bogatą we wszystkie niezbędne składniki. Ponadto, w diecie śródziemnomorskiej zaleca się spożywanie czerwonego wina do głównego posiłku, a to z kolei odpowiada za usprawnienie procesów trawiennych, a także za poprawne funkcjonowanie układu naczyniowo-sercowego.

Zobacz także:  Dlaczego rezygnujemy z odchudzania już na starcie?

Czy dieta śródziemnomorska ma rację bytu w Polsce?

Stosowanie diety śródziemnomorskiej może znacząco podnieść jakość życia, wpłynąć korzystnie na ogólne samopoczucie, zapobiec wielu chorobom. Chociaż powszechnie mówi się o diecie jest to w rzeczywistości jedynie metoda żywienia, która polega na spożywaniu produktów powszechnie dostępnych zwłaszcza w krajach śródziemnomorskich. Nie należy jednak rezygnować z podobnego modelu żywienia wyłącznie że względu na własne położenie geograficzne. W Polsce sytuacja może być nieco bardziej wymagająca, ale znalezienie dobrego źródła świeżych ryb nie jest problemem, którego nie da się rozwiązać. Podobnie z oliwą z oliwek, która również zalicza się do jednych z najzdrowszych tłuszczów na świecie. Wielkie ilości warzyw zapewniają uczucie sytości przy spożyciu de facto niewielu kalorii. Taki sposób żywienia jest uznawany za jeden z najzdrowszych na świecie, ponieważ dostarcza tak naprawdę wszystkich potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania składników. Dieta śródziemnomorska to wręcz idealne rozwiązanie dla zwolenników zdrowego trybu życia oraz osób, które pragną zatroszczyć się również o swoją sylwetkę. Badania wskazują, że dieta śródziemnomorska, a właściwie śródziemnomorski model żywienia skutecznie pomaga w redukcji tkanki tłuszczowej na poziomie 3-4 kilogramów w ciągu niespełna miesiąca. Oczywiście taka forma odchudzania będzie wymagała przynajmniej odrobiny aktywności fizycznej, ale nie katorżniczych treningów na siłowni oraz mnóstwa wyrzeczeń kulinarnych.
Równie wielkim uznaniem cieszy się dieta nordycka lub po prostu skandynawska, która bazuje na podobnej zasadzie, tj. wyeliminowaniu jak największej ilości produktów pochodzenia zwierzęcego z wyłączeniem ryb oraz owoców morza. Dieta skandynawska skupia się na spożywaniu roślin strączkowych, owoców, nasion, surowych warzyw. Podobnie jak w przypadku diety śródziemnomorskiej, dieta skandynawska uchodzi za jedną z najzdrowszych i najczęściej zalecanych, ponieważ jest zbilansowana, pomimo braku istotnego białka pochodzącego bezpośrednio z mięsa. Źródłem białka są natomiast soczewica oraz inne produkty pochodzenia roślinnego, które spełniają zapotrzebowanie na białko, a ponadto wyposażają organizm w niezbędne witaminy, antyoksydanty oraz aminokwasy. Faktem jest, że ze względu na dostęp do świeżych ryb Norwegowie również mają ułatwione zadanie. Nie oznacza to jednak, że diety nie można wprowadzić w życie w innych rejonach świata.

Zobacz także:  Najczęściej popełniane błędy w trakcie diety odchudzającej

Comments are closed.